Farliga mediciner.

Jag har nu fått reda på, av samma marsvinsvän som tipsade mig om att det kunde vara lunginflammation, att Cefaseptin är en farlig rent av dödlig medicin för marsvin.
 
Så här skriver hon på min fråga om någon har använt Cefaseptin:
 
Jag skulle tveka flera meter. Har aldrig hört talas om medlet. Är du alldeles säker på att det funkar på marsvin och inte är direkt skadligt för dem? Bactrim är det jag skulle tro på.
 
http://www.guinealynx.info/dangerous_medications.html
 
När jag läser i FASS om verksamma ämnen i Cefaseptin är det Cefalexin.
På sidan jag länkade till finns den med i listan av de mest dödliga. Där stavas det cephalexin.
 

Jag har tagit kontakt med veterinärinrättningen igen och en veterinär skulle ringa upp mig under dagen angående detta så vi får rätsida på det. Tyckte det var så viktig information så att ni borde få reda på det.
 
Moa.
 

Kommentera här: