Moa och Humlan.

Då blir det lite Moauppdatering. Medicinen som hon äter, Baytril, kan dom ju tappa aptiten litegranna av. Det är ingenting vi har märkt av på Moa förut men idag när vi rutinmässigt vägde henne just för att hon äter den medicin som hon äter så märkte vi att hon gått ner ca 20 gram. Hon lämnade även en bit morot när dom fick en munsbit i eftermiddags. Aj då tänkte jag, så vi gjorde iordning lite Critical Care och tog upp henne för att mata henne.
 
Oj vad hon åt, hon tyckte det var supergott :) inga problem att ge henne mat inte. Det var ju bra, och under tiden som vi matade Moa så sprang det tre andra små krabater runt knäna på min sambo så han provade och ge dom också och det slank allt ner där med :) Det är bara Humlan som inte äter Critical Care helt frivilligt.
 
Och Humlan ja. Jag klurar ju lite på om det kan vara så att hon har ont emellanåt av såren så jag ska ta och ringa Bo Runsten i morgon och se vad han säger om det hela. Kanske hon ska gå på lite smärtstillande ett tag till? Jag har ett annat ärende att ringa till honom i också, vi fick ett råd att ge Humlan ett preparat som heter Kajos i 20 dagar efter operationen. Detta preparat skulle se till att det inte bildades nya stenar hos henne i detta skedet.
 
Veterinären som skrev ut Humlan sa att detta var receptfritt, men när jag kom till apoteket så sa dom att det inte var det. Så jag fick ringa ner igen och be om ett recept. Inga problem. Men när jag sent om sider skulle hämta ut receptet idag så hade det krånglat lite i den tekniska världen och det hade inte kommit fram något recept till mig. Det syntes att det skulle ligga ett där till mig men datamappen var tom.... Suck ;) Men men jag ska ju ändå ringa ner imorgon så det blir väl att ta alltihopa en gång till bara.
 
 

Kommentera här: