Medicinfix.

Veterinären ringde aldrig upp den dagen så jag fick lite panik och letade upp en annan veterinärinrättning som har kvällsöppet. Han sade att Cefaseptin skulle vara ok han också men när jag stod på mig så fick jag Baytril. Ett preparat som jag har använt tidigare på en av mina nu icke levande små grisar <3.

Baytril skulle jag ge i 10 dagar mot lunginflammationen på Moa, och jag vet att Baytril kan vara lite lurig vad gäller deras aptit. Dom kan tappa aptiten av den och sedan så får man passa så dom inte får diarré.

Nu tillbaka till lilla Humlan. Det verkar som om hon har blivit lite kräsen av allt stödmatande. Hon är fortfarande väldigt sparsmakad vad gäller höet. Hon äter mest när jag lagt ner nytt färskt hö. Så jag klurar på någon annordning som man kan lägga höet i som gör att dom inte springer i det och kissar i det så mycket. En annordning som dom inte kan skada sig på/i. Någon form av höhållare. Någon sådan här kanske?
 
http://ifokus-assets.se/uploads/387/387954cfd864d3c17ae3674024d9167e/dsc-0600jpg.jpg

Kommentera här: