Humlan tar sig.

Första dygnet i flocken har avlöpt bra. Humlan har börjat äta mer och mer av höet, och vattenflaskan har hon också varit på. Igår så åt och drack hon omvartannat i flera omgångar så aptiten börjar återvända.
 
Vi har stödmatat henne ett par gånger under dagen idag och så har allihopa fått extra gräs och maskrosblad också. När vi har gett dom gräs och grönsaker av något slag så går hon alltid och äter lite hö efteråt.
 
Annars så är alla pigga och glada det enda lilla som bekymrar mig utöver Humlan är Moa. Moa har nämligen börjat bli lite rosslig och det har jag ingen aning om vad det kan vara. Jag ger henne extra c-vitamin och ser om det kan göra någon skillnad annars är hon pigg och matglad som vanligt. Gör det ingen snabb förändring så blir det veterinären med henne också. Jag har ett gäng marsvinskunniga runt mig så jag får väl dryfta min oro med dom.
 
Moa på grönbete.

Kommentera här: