Hej igen.

Humlan växer sig starkare och hon har börjat äta hö lite mera. För en stund sedan så låg hon och åt hö i säkert 5-10 minuter och det är bra, det är jättebra.
 
Vi fortsätter att stödmata henne men vi har börjat gå i skift nu. Min sambo behöver sova hela nätterna om han ska orka med sina studier, han studerar nämligen hemifrån. Jag är sjukskriven 100% så jag kan sova när som helst, och gör så ändå ;), så jag tar nattpassen och ser till att hon får något i sig. I natt hade vi plockat gräs som jag gav dom och då satte dom igång och mumsa allihopa minsann.
 
I morgon ska jag återigen ringa ner till Blå stjärnan i Göteborg för en rapport om Humlan och jag tänker att det blir ett positivt samtal. Vi har ju en liten bit kvar att vandra innan hon är helt återställd men det fixar vi nog på egna ben med stöttning från mina marsvinsvänner som jag har runt omkring mig.
 
Ibland så känner jag mig så otillräcklig som marsvinsägare (om man nu kan äga en annan individ) då dom är så känsliga för så mycket, men då ropar jag till och får svar från någon av mina vänner.
 
Jag är med i ett grupp på Facebook som heter "Eragons omplacering av marsvin" Där kan man gå med om man har adopterat ett marsvin från Eragons i Göteborg eller från någon annan omplacering runt om i landet eller tagit hand om oönskade marsvin på något vis. Där finner jag min trygghet som marsvinsägare.
 
Kakan och Micko <3
 
 
 
 
 
 
 
Permalink Kategori: Allmänt Taggar: Humlan, stödmata, Blå stjärnan Göteborg, marsvinsägare, Eragons omplacering av marsvin, Eragons. Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Irene:

skriven

Även om du inte adopterat kan du gå med i gruppen. Det finns några hängivna och underbart snälla marsvinsälskare som lägger massor av tid på att hjälpa andra nyare marsvinsägare. Men vi gör det för marsvinens skull. Vi ger inte stöd till exploatering av marsvin i form av avel, utställning, zooaffärer eller annat kränkande. Vi gör det för att djur som redan finns ska få en chans till ett bra liv.

Svar: Vad bra, fritt framåt för alla marsvinsälskare alltså <3 Hejja hejja <3
charlieochcompani.blogg.se

Kommentera här: