Tittut här kommer jag :)

Blomman på ärtplättsjakt.
 
Hejsan svejsan! Här kommer jag. Nu var det visst dags för mig att börja blogga. Jag har funderat på det ett tag men inte riktigt fått till vad jag ska skriva om. Men så nu så klack det till i mig och jag fick en idé.
(Tack vare många andra fina bloggar jag varit ute och läst på dom senaste dagarna)
Jag ska skriva om mina älskade djur, dom som betyder så mycket för mig och alltid har gjort.
 
Namnet på bloggen kommer från mitt första lilla marsvin Charlie. En liten grå virvelhona som jag fick via en klasskamrat när jag gick i lågstadiet. Jag kommer inte ihåg om jag hade talat om något för mina föräldrar om att det skulle följa med ett marsvin hem den dagen men hon följde med hem iallafall. Bur fixade vi men så dåligt kunnande vi hade om marsvin på den tiden så fixsade vi aldrig en vän till henne. Sörjer över det än idag. Men vi gjorde så gott vi kunde på den tiden. Hon fick följa med på semestrar hem till min mormor och morfar minns jag, då hon kröp in i ärmen på min tröja. Hon var med ute på altanen och fick maskrosblad.... herregud att vi vågade ha henne lös så. Och hon fick äppelbitar och morotsbitar och kel. Men så en dag när jag kom hem från skolan så var hon inte där. Buren var tom och mamma och pappa sa att hon hade dött :( jätteledsen blev jag såklart och jag funderar än idag vad som hände med henne. Jag kommer inte ihåg hur gammal hon blev och jag har bara några enstaka foton av henne men jag minns än idag hur det var den där gången hon kröp i min ärm hon mormor och morfar. Värmen från henne och hennes kiss ;) Lilla Charliestumpan hoppas att du har det bra matte glömmer dig aldrig <3

Kommentera här: